Υπέρ ή κατά;

Και ποια θέση να πάρουμε για τον πρώτο γάμο ομοφύλων που ετελέσθη στην Τήλο στην ιστορική ημερομηνία 3//2008;
Μα, θα προβληθεί το ερώτημα: «μπορεί να παντρεύεται όποιος θέλει;» Άλλο ερώτημα είναι και αυτό: «αφού σε άλλες χώρες ο γάμος μεταξύ ομοφύλων είναι αποδεκτός από τις νομοθεσίες τους, γιατί να μη γίνει και στην Ελλάδα που είναι –κατά τ’ άλλα- ισότιμο μέλος της ευρωπαϊκής ένωσης;» Τα ερωτήματα αυτά (μαζί με άλλα πολλά) απαντώνται κατά το δοκούν, ανάλογα με τη διάθεση, και είναι ευέλικτο να υποστηρίξεις τη μία ή την άλλη μεριά.
Πέρα από την καθαρά νομοθετική περί οικογενειακού δικαίου αίσθηση, το θέμα του γάμου ομοφυλοφίλων έχει και την ανθρώπινη πλευρά και ήδη έχει χτυπήσει την πόρτα της Ελλάδας και μας καλεί ως πολίτες του 21ου αιώνα, να σχηματίσουμε γνώμη. Τα πράγματα πλέον δεν είναι ίδια…
Υπέρ λοιπόν ή κατά;
Σε μια χώρα που νοσεί σε πολλά θέματα και γερνάει ο πληθυσμός της, όταν στους δείκτες σε κοινωνικά και πολιτειακά θέματα μεταξύ χωρών της Ευρώπης η χώρα μας διαθέτει χαμηλές επιδόσεις, όταν ο δεξιόστροφος συντηρητισμός της κοινωνίας χτυπάει υψηλά νούμερα, το ερώτημα για το ηθικό μέρος της τέλεσης γάμου ομοφύλων γεννά απαντήσεις σχεδόν αυτονόητες… Η εκκλησία έσπευσε από πολύ νωρίς να αποφανθεί, αρνούμενη κάθετα το ενδεχόμενο αποδοχής. Ήταν αναμενόμενο.
Ωστόσο, ο δήμαρχος Τήλου Τάσος Αλιφέρης, άνθρωπος γήινος, με τσαγανό, εναντιώνεται στο «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» του κου Εισαγγελέα Γ. Σανιδά και τελεί τον γάμο πάραυτα, με όλη τη νομική διαδικασία που προβλέπεται για τους πολιτικούς γάμους ετερόφυλων. Τώρα μένει να δούμε το αν ο δήμαρχος θα εκπέσει των καθηκόντων του από τον αυτοδιοικητικό θώκο και αν η Εισαγγελική απειλή θα πραγματοποιηθεί. Αναμένουμε καινούργιους ήρωες…
Όπως έχει εξελιχθεί το πράγμα, αυτό που μένει στον αφρό, είναι η δική μας θέση πάνω στο ζήτημα. Η θέση των ελλήνων πολιτών.
Είσαστε υπέρ ή κατά;
Το γνωστό αυτό παμπάλαιο δίλημμα τίθεται πολλές φορές στην καθημερινότητά μας και αφορά σε πολλά θέματα, μικρά ή μεγάλα. Τώρα, ένας ασυνήθιστος γάμος διχάζει επειδή έχει να κάνει με την ένωση δυο ανδρών ή δυο γυναικών.
Ακούγεται πρωτόγνωρο αλλά έχει να κάνει πρωτίστως με την αναπαραγωγή του ανθρώπινου είδους. Ασφαλώς και δεν είναι ένα απλό διαδικαστικό ζήτημα αφού είναι φυσικό το συλλογικό υποσυνείδητο να αναταράζεται από την επί αιώνες παράδοση που σηματοδοτεί τον γάμο ένωση μεταξύ ανδρός και γυναικός. Τώρα όμως διαπιστώνουμε πως το πλαίσιο της ελευθερίας του ατόμου διευρύνεται και σπάει τα όρια, αναζητώντας νέους ορίζοντες στις ελευθερίες, (έστω και μ’ αυτή τη μορφή) που σημαίνει πως το ατομικό δικαίωμα, όπως επιτρέπει την σεξουαλική επιλογή (την ομοφυλοφιλία στην περίπτωσή μας), έτσι ζητά και αιτεί το νόμιμο δικαίωμα συμβίωσης ομοφύλων δια του γάμου.
Δεν έχω την παραμικρή νομική γνώση περί του θέματος αλλά παρατηρώ πως ακόμα και οι ίδιοι οι επιφανείς νομικοί που έχουν εντρυφήσει στο Δίκαιο, διαφωνούν ο ένας με τον άλλον στην ερμηνεία του νόμου και στους ιδιωματισμούς των εννοιών του. Τα τηλεπαράθυρα και οι Αυτιάδες βρήκαν πιασάρικο θέμα, βορά στις ελληνοχριστιανικές θέσεις που, ως άλλοι χιτλερίσκοι περιφέρουν την «ηθική» και την επιδεικνύουν ως αρχαιοελληνικό λάφυρο…
Χρειάζεται ψυχραιμία. Ο γάμος των ομοφύλων, τώρα πια, είναι ένα γεγονός στη ζωή μας που, θέλουμε δεν θέλουμε θα μας βάλει να ταξινομήσουμε τις σκέψεις μας και να ανοίξουμε τις πόρτες της κοινωνικής ανοχής για τις ιδιαιτερότητες των συνανθρώπων μας. Μια αγκυλωμένη κοινωνία διαθέτει αντίστοιχα αγκυλωμένες σκέψεις που σκουριάζουν με το πέρασμα του χρόνου. Ιδού η πρόκληση! Ένας τέτοιος γάμος, ένα τέτοιο γεγονός, ένας τέτοιος παραδοσιακός –κοινωνικός –ηθικός –θρησκευτικός –πολιτικός γρίφος, -επαναλαμβάνω- αναταράζει τα εξαρτημένα ανακλαστικά όλων μας, ζητώντας και τη δική μας θέση.
Υπέρ ή κατά;
Θα έλεγα μεταξύ σοβαρού και αστείου, πως η αυτοψία θα δείξει. Η ελληνική κοινωνία θα πρέπει να βιώσει τέτοιες πρωτόγνωρες εμπειρίες και να παλέψει με παλαιές ηθικοχριστιανικές αγκυλώσεις που εγκλωβίζουν την κοινωνία και κάθε υπερβατική πρωτοβουλία σε ένα παρελθόν δίχως προοπτική…

(από τα ΜΜΕ, στις 5/6/08 )

Advertisements

About Νότης Μαυρουδής

Κιθαριστής-Συνθέτης-Μουσικοπαιδαγωγός-Αρθρογράφος τύπου και ραδιοφώνου-Διευθυντής του www.tar.gr
This entry was posted in Καταχωρήσεις πριν από 4/2010. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s