¨Αύξηση της χρηματοδότησης των κομμάτων; Όχι, ευχαριστώ, δεν θα πάρω.¨

ΣΟΥΜΑΡΙΣΤΑ 11
(Αλιεύοντας στο τοπίο, από δω κι από ‘κει…)

• Τοπογραφία γύρω από το Εθνικό θέατρο. Τόπος αμαρτίας. Όχι τόσο επειδή γέμισε από ναρκομανείς, διακινητές, βαποράκια, αλισβερίσι με νταβατζήδες και ιερόδουλες, αλλά γιατί η ίδια η πολιτεία επέτρεψε (και κατά πάσα περίπτωση, εξέθρεψε) να γίνει η κραταιά δύναμη στα πέριξ του θεάτρου.
• Κραταιά δύναμη, όπερ σημαίνει πως γύρω εκεί ζει και βασιλεύει η παραβατικότητα και συγχρόνως η δυστυχία με το πιο απεχθές καθημερινό θέαμα.
Ποιο θέατρο και ποια τέχνη… Εδώ ο πόνος και ο τρόμος επικρατούν πάνω στην ανθρώπινη φυλή των μαύρων, των λευκών και των μελαψών, της κάθε εθνικότητας. Αντί μιας κοιτίδας πολιτισμού, ιδού μια απόχρωση του μαύρου, του σκότους, της ψυχής και του σώματος.
• Ανθρώπινα ράκη, μάτια θολά, βλέμμα που χάνεται στον ορίζοντα, ψυχές που χωρίς να το ξέρουν βρίσκονται ¨αλλού¨, στο πουθενά.
• Τοπογραφία γύρω από το Εθνικό θέατρο. Εκεί, το μόνο που απέμεινε είναι μια ντροπή, σαν μια πελώρια βεντάλια που απλώνεται και μας σκεπάζει με τη σκιά της, όλους!
• Βάλθηκα να ψάχνω σε πιο άλλο μέρος του κόσμου το Εθνικό τους θέατρο, που είναι σαν το δικό μας τώρα (ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα), επετράπη να μεταμορφωθεί ο περιβάλλων χώρος σε μια ανθρώπινη χαβούζα, με διάχυτη τη δυστυχία των απανταχού απελπισμένων…
• Ας θυμηθούμε το άσμα:
¨Ακούσατεεεε, Άγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι
Βέλγοι, Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Πολωνοί
Αγάδες, Ραγιάδες, Ντερβισάδες
Ρώσοι, Μποέρς κι Οθωμανοίοιοιοι…¨

• Ποιος ο ένοχος; Μα, ποιος άλλος από την κάθε κυβέρνηση που αδιαφόρησε για τη ρίζα του φαινομένου όταν έβλεπε πως όλος αυτός ο κόσμος μεταφέρεται εκεί.
¨Έβλεπε¨ είπα; Λάθος. Οι κυβερνήσεις ¨δεν βλέπουν¨, ¨δεν ακούν¨, ¨δεν μιλάνε¨. Μόνο ¨εισπράττουν¨ επί μιας ολόκληρης κοινωνίας που βρίσκεται εντός ή εκτός περιθωρίου.
• Μια εξουσία εισπρακτική-διαχειριστική τι ιδεολογικά αποθέματα διαθέτει για να συμπεριφερθεί κοινωνικά;
• Κι εκείνος ο περί ¨προστασίας του πολίτη¨; Τι προστατεύει όταν επιτρέπει να απλωθεί όλη αυτή η δυστυχία, στα πιο ευαίσθητα σημεία της πρωτεύουσας;
• Πώς θα λυθεί το τεράστιο αυτό πρόβλημα, όχι μόνο του περιβάλλοντος χώρου του Εθνικού θεάτρου, αλλά της διάχυτης δυστυχίας ενός κόσμου που πλέον δεν έχει από πού να πιει νερό για να ξεδιψάσει από την απελπισία και την απουσία του σύγχρονου πολιτισμού της ουμανιστικής αλληλεγγύης;
Νάτες και οι πρώτες πυρκαγιές! Και έλεγα πως μας ξέχασαν… Αμ δε. Περίμεναν φαίνεται το πρώτο αεράκι και ο συνήθης πυρομανής ή ο υλοτόμος, το έβαλε το χεράκι του και το δάσος στο Καπανδρίτι (εκείνο που είχε απομείνει από πέρσι) έγινε στάχτη…
• Κι εγώ που έλεγα πως η Μπιρμπίλη θα κάνει το θαύμα της. Όχι, θα πρέπει να γνωρίζουμε πλέον πως οι πυρκαγιές είναι απλώς ένα καλοκαιρινό ετήσιο άθλημα που δεν μπορούμε να απαλλαγούμε από την παρουσία του και τον εθισμό του.
• Είναι κάτι σαν το κισμέτ…
• Στον Sky άκουσα την εθελόντρια γεωπόνο να λέει πως ¨με την φετινή αναδάσωση που έγινε σε ένα τμήμα της Πάρνηθας που είχε καεί πέρσι, σε εκατό χρόνια (100) το τμήμα αυτό θα θυμίζει κάτι από τον παλαιό του εαυτό…¨
• Και τρελάθηκα! Αλήθεια έλεγε το κορίτσι. Αλλά, μπροστά σε κάποια νούμερα, τρομάζεις, επειδή ο χρόνος δεν θα σου επιτρέψει να το δεις και να το χαρείς.
Το δάσος…
Αύξηση της χρηματοδότησης των κομμάτων. Ναι σωστά ακούσαμε προχθές και θα σχολιαστεί δεόντως.
• Δεν λέω, η δημοκρατία έχει ανάγκη τα κόμματα και αυτά για να δυναμώσουν μέσα στους δύσκολους καιρούς θα πρέπει να πάρουν το κάτι τις τους…
• Υπεύθυνα τα κόμματα για το κατάντημα αυτής της δημοκρατίας; Σωσσστόόόό!
• Αλλά, ποιος αποφασίζει γιαυτό; Τα κόμματα ντε…
• Εάν δεν περάσει αυτή η διάταξη θα ξαφνιαστώ. Σε ένα κομματικό σύστημα που έφτιαξε ¨καριέρα¨ μέσα στο χρόνο, βασισμένο στις κρατικές διευκολύνσεις, πώς και ποιος θα αποφασίσει να σταματήσει την εκροή;
• Σε ένα δικομματικό σύστημα που είναι υπεύθυνο για την κατασπατάληση του δημόσιου πλούτου, είναι ζόρικο –μα τον Τουτάτη- να χρηματοδοτείς τον εαυτό σου (και τους συνεργούς) πριν βρεις (και τιμωρήσεις) τους όποιους άδειασαν τα ταμεία και καταχράστηκαν τα αποθέματα των συντάξεων.
¨Αύξηση της χρηματοδότησης των κομμάτων; Όχι, ευχαριστώ, δεν θα πάρω.¨
• Αυτό περιμένω να ακούσω από ένα κόμμα που θα θέλει να αντιδράσει σε μια τέτοια πρόταση εμπαιγμού, που θα μας κάνει ΟΛΟΥΣ να τρελαθούμε εντελώς…
Ο άνθρωπος έχει ανάγκη από τον ρεμβασμό και την ονειροπόληση. Το είπαν και επιστήμονες προσπαθώντας να μας πείσουν πως το να αφαιρείσαι και να ρεμβάζεις δεν είναι χρόνος χαμένος!
• Ένα τέτοιο σπουδαίο θέμα περιέχεται στο ένθετο της Σαββατιάτικης Ελευθεροτυπίας της 17/7.
• Νέες μελέτες αποδεικνύουν πως η ονειροπόληση δεν είναι μια αντιπαραγωγική διαδικασία. ¨Αντίθετα-γράφει ο Σπύρος Μανουσέλης-είναι μία ζωτικής σημασίας νοητική τέχνη αποφόρτισης της συσσωρευμένης έντασης, χάρη στην οποία ευνοείται η δημιουργικότητα¨.
• Μη λέμε αυτονόητα πράγματα. Το παλαιό συγκρότημα ¨Χάνομαι γιατί ρεμβάζω¨ ανατρέπεται και προτείνουμε:
¨Ρεμβάζω για να υπάρχω¨.
• Εάν η ανθρωπότητα χάσει το πλεονέκτημα της ονειροπόλησης και του ρεμβασμού, τότε μόνο θα απωλέσει τον εαυτό της και θα υποδουλωθεί απόλυτα στα αφεντικά, τις κομματικές εξουσίες και τις ποικίλες υποταγές. Θα εξελιχθεί σε υπάκουο υπήκοο της ανοησίας μιας στείρας εργασίας που θα απουσιάζει η δημιουργικότητα και το όνειρο ¨στο βάθος του διαδρόμου¨

Νότης Μαυρουδής
(19/7/2010, από τις ειδήσεις του Σαββατοκύριακου)

Advertisements

About Νότης Μαυρουδής

Κιθαριστής-Συνθέτης-Μουσικοπαιδαγωγός-Αρθρογράφος τύπου και ραδιοφώνου-Διευθυντής του www.tar.gr
This entry was posted in Από 4/2010 και μετά. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s