ο θάνατος εκείνος δεν χρησίμευσε σε τίποτα!

ΣΟΥΜΑΡΙΣΤΑ 15
(Αλιεύοντας στο τοπίο, από δω κι από ‘κει…)

  • ¨Βρε, καλώς τα, τα παιδιά!!!¨
  • Κατά το προσφιλές σύνθημα Αλαβάνου, η στήλη καλωσορίζει τη ¨Σέχτα¨ με την ¨ηρωική¨ της προκήρυξη, που γεμίζει τα σπλάχνα των επαναστατών της υφηλίου με ασυγκράτητη αισιοδοξία ως προς το ότι με τη στρατηγική της, ανοίγουν οι δρόμοι για ένα μέλλον λαμπρότερο για την εργατική τάξη η οποία είχε μείνει για πολύ καιρό δίχως δυναμικό μπροστάρη που θα διεκδικήσει την ανατροπή του καπιταλιστικού συστήματος…
  • Ουφφφ! Είμαι εναντίον των μεγάλων φραστικών προτάσεων, αλλά χαλάλι! Μια ¨Σέχτα¨, όσο ειρωνικά και να τη διατυπώσεις, δεν παύει να είναι ένα σοβαρό σύμπτωμα σχιζοφρενικής ψυχανάλυσης.
  • Έτσι λοιπόν, σήμερα στα ΝΕΑ (της 28/7), αναρτήθηκε η προκήρυξή της, με τις σχετικές πολεμοχαρείς φωτογραφίες των όπλων και το διψασμένο για αίμα και εκδίκηση (?) κείμενο-προκήρυξη.
  • Εμάς εδώ, ασφαλώς και δεν μας αφορά μια τέτοια παράκρουση ¨επαναστατικού αγώνα¨, αλλά, αδέλφια, εάν η ¨Σέχτα¨ γεννήθηκε (όπως γράφουν) από την άδικη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, νοιώθω πως ο θάνατος εκείνος δεν χρησίμευσε σε τίποτα για να συσπειρωθούμε δημιουργικά-κοινωνικά στη μνήμη του εναντίον των όποιων αστυνομικών λογικών και καθεστώτων…
  • Απεναντίας, νοιώθουμε αποστροφή και όνειδος μπροστά στην απειλή μιας σειράς από αντεκδικήσεις με αίμα που ¨θα δικαιώσει¨ τους επαναστάτες…
  • Εμείς εδώ λοιπόν, θα θέλαμε να ασχολούμαστε με καλλιτεχνικά και πολιτιστικά θέματα και όχι με τις ψυχοσωματικές υστερίες του κάθε πικραμένου, αλλά η επικαιρότητα μας ξεπερνάει…
  • Ενδίδουμε όταν, πολλές φορές, η βλακεία (που δεν πολεμιέται) και οι παραμορφώσεις, υπερβαίνουν τα όρια. Έτσι, η ζοφερή εποχή διαθέτει και ζοφερούς πρωταγωνιστές. Τέτοιους που να μη μπορεί να συλλάβει η φαντασία μας…
  • Στόχος –λέει η ¨Σέχτα¨- είναι ο Χατζηνικολάου, ο Κοντομηνάς, καθώς αναφέρονται και στο Θέμο Αναστασιάδη ως ¨ξευτυλισμένος χοντροκοιλαράς¨ και εν γένει: ¨ο δημοσιογραφικός κόσμος είναι ένας κουβάς γεμάτος σκατά που με την κίνησή μας (να σκοτώσουμε τον Γκιόλια) απλώς τον ελαφρύναμε¨.
  • Σας εκλιπαρώ σύντροφοι της ¨Σέχτας¨, μη με κάνετε (με την πολιτική σας) να καταντήσω στο να συμπαθήσω τους προαναφερόμενους! Σας το ζητάω γιατί, το χειρότερο είναι να …ξανααγαπήσεις (λέμε τώρα…) πρωταγωνιστές που, στη συνείδησή σου, τους έχεις χρεώσει την κατρακύλα και την αποσάρθρωση –εξαθλίωση του δημοσιογραφικού λόγου και αποστολής…
  • Όσο για εκείνο το απόσπασμα της προκήρυξης που αναφέρεται στην τουριστική κίνηση στην χώρα μας, αξίζει να το παραθέσω. Γράφουν:
  • ¨Οι τουρίστες πρέπει να μάθουν ότι η Ελλάδα δεν αποτελεί πλέον ασφαλές μετόπισθεν του καπιταλισμού. Επιδιώκουμε να μετατραπεί σε εμπόλεμη ζώνη επαναστατικών διαδικασιών με εμπρησμούς, σαμποτάζ, μαχητικές πορείες, βομβιστικές επιθέσεις, ένοπλες εκτελέσεις και όχι σε τόπο προορισμού διακοπών και αναψυχής.¨
  • Και καταλήγει: ¨Όσον αφορά την οικονομική κρίση και το μοιρολόι της κοινωνίας για το δυσοίωνο μέλλον της, δεν δίνουμε δεκάρα τσακιστή.¨
  • Στενάχωρο θέμα που μυρίζει πτωμαΐνη και δεν μου πάει. Ας φύγουμε λοιπόν.
  • Στην ίδια εφημερίδα, ο Μπάμπης Στόκας λέει για τις εταιρίες δίσκων και τα στελέχη τους:
  • ¨είτε μουσική φτιάχνουν είτε χαλβά Φαρσάλων, το ίδιο είναι γι αυτούς¨
  • Σωστό και εύστοχο! Εδώ και χρόνια, πριν το δυνάμωμα του διαδικτύου, οι εταιρίες άρχισαν να μην βλέπουν πως ενίσχυαν και ευνοούσαν με τις παραγωγές τους ένα ελληνικό τραγούδι που το μεγαλύτερο μέρος του περιείχε την εικονική πραγματικότητα του νυχτερινού πάλκου, με τις ακαλλιέργητες φωνητικές απομιμήσεις, την καψούρα, τις γαρδένιες,  και τη μοδάτη οφθαλμολαγνεία.
  • Οι εταιρίες εισήγαγαν στο δισκογραφικό αγαθό τη λαϊκή κουλτούρα της υποτιμημένης αισθητικής της εκσυγχρονιστικής πραγματικότητας. Που σημαίνει παραμορφωτικές αλλοιώσεις σε όλο το σώμα του τραγουδιού.
  • Ενός τραγουδιού χωρίς ταυτότητα, δίχως παρελθόν, με έναν αχταρμά ροκ-ποπ-ηλεκτρικό-ηλεκτρονικό-ανατολικοδυτικό-κοσμοπολίτικο-γιουροβιζιονιστικό-ετνικ-φολκλόρ με τα σημεία αναφοράς να έχουν θαμπώσει όχι από το χρόνο που περνάει, αλλά από τις υπερβολικές δόσεις μικροαστικού κουτόχορτου που εν αφθονία τροφοδότησαν (οι εταιρίες), προκειμένου να φτιάξουν ως επί τω πλείστον «πιασάρικα» τραγουδάκια εύκολης και σύντομης χρήσης…  
  • Δεν υπολόγισαν πως το διαδίκτυο τιμωρεί τις ολιγωρίες και το κόλλημα σε παλιές παρωχημένες συνταγές. Δε συγχωράει την απουσία ανανέωσης στη φόρμα, τη στιχουργία, τις ενορχηστρώσεις, τις ερμηνείες και –πάνω απ’ όλα- δεν αντέχει τη μίζερη παρουσία του όλου τραγουδιού μιας αισθητικής πτώχευσης.
  • Έτσι, τα λεγόμενα του Στόκα (¨είτε μουσική φτιάχνουν είτε χαλβά Φαρσάλων, το ίδιο είναι γι αυτούς¨) έρχεται ως μια κουβέντα πολύ λογική. Και επί πλέον, περί της υποτίμησης του cd είπε:
  • ¨Το υποτίμησαν οι ίδιοι το cd. Το έδωσαν δώρο με τα περιοδικά, τώρα το μοίρασαν και με τα έντυπα και μετά τους φταίει το internet που είναι τζάμπα.¨
  • Να θυμηθούμε πως οι εταιρίες έσπρωξαν τον κόσμο (ιδιαίτερα τις νέες γενιές) να κατεβάζουν, να αντιγράφουν, να έχουν ¨ξεχάσει¨ την κουλτούρα του αγοραστή του δίσκου…
  • Μιλάμε για πληγές που δύσκολα θα θεραπευτούν. Οι αλλαγές στα πάντα, σημαίνουν και ριζικότατες αλλαγές στη συμπεριφορά ενός ολόκληρου κοινού-λαού ως προς το δισκογραφικό προϊόν.
  • Ο προβληματισμός είναι βαθύτατος γιατί έχει να κάνει με το μέλλον μιας ολόκληρης δισκογραφικής κουλτούρας, που έχει αφήσει στο παρελθόν σπουδαία ιστορία και δείγματα πολιτιστικής παρακαταθήκης…

    Νότης Μαυρουδής
    (28/7/2010, για τη Σέχτα επαναστατών και δηλώσεις του Μπάμπη Στόκα για τις εταιρίες δίσκων)

About Νότης Μαυρουδής

Κιθαριστής-Συνθέτης-Μουσικοπαιδαγωγός-Αρθρογράφος τύπου και ραδιοφώνου-Διευθυντής του www.tar.gr
This entry was posted in Από 4/2010 και μετά. Bookmark the permalink.

10 Responses to ο θάνατος εκείνος δεν χρησίμευσε σε τίποτα!

  1. Ο/Η Χριστινα λέει:

    Κυριε Μαυρουδη
    Σας εχω γνωρισει για το εργο σας ( το μουσικο ) και πολυ σας θαυμαζω σαν τετοιο
    Το να ασχολειται κανεις με τα »κοινα» και »καθημερινα»ειναι θαρω συνηθες για ανθρωπους που δεν εχουν κανενα υποβαθρο(ονομαστε το οπως θελετε εσεις)
    Αλλα μεχρι σημερα νομιζα πως τους πραγματικα Μεγαλους , οπως ειστε εσεις ( οχι δεν σας κολακευω και το γνωριζετε ), η τεχνη τους τους αποροφα και τους κανει απομακρους (και καλα κανει)
    Εσας δεν σας φθειρει η καθημερινοτητα των μετριων;;;;;
    Eμενα (που δεν εχω το δικο σας αναστημα),με αφηνει παντελως αδιαφορη τα λεγομενα του φιλου μου του Τσακνη,η του οχι φιλου μου Χατζηγιαννη και καθε Χατζηγιαννη
    Με σεβασμο
    Χριστινα Θεοτοκη

    • Ο/Η mavroudistar λέει:

      Αγαπητή Χριστίνα,
      ομολογώ πως η ¨καθημερινότητα των μετρίων¨όπως την αναφέρεις, με κουράζει αφόρητα, αλλά, συγχρόνως μου ανοίγει και πύλες σκεπτικισμού, γιατί -απλούστατα- όλα εδώ υπάρχουν…
      Η άλλη πλευρά του θέματος είναι να κλειστώ ερμητικά μέσα και να χαθώ στον μικρόκοσμό μου…
      Δεν είμαι διατεθειμένος! Τα Σουμαριστά είναι για μένα σημαντικό βήμα των απόψεών μου, καθώς και το στίγμα μου ώστε να υπάρχω και να μη με οξειδώσει ο χρόνος όπως εκείνος θέλει…
      Θα τα καταφέρω;
      Πάντως, σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
      Νότης Μαυρουδής

  2. Ο/Η Χριστινα λέει:

    Επειδη εχει τυχει να σας συναντησω μερικες φορες στο Εθνικο Ωδειο, οπου σπουδαζα πιανο,μου ειχατε δωσει την εντυπωση μοναχικου και χορτασμενου καλλιτεχνη,που εκτος απο την Μεγαλη Τεχνη του ,δεν τον αποσχολουν τετριμμενα πραγματα.Με αφορμη αυτη την εικονα που ειχα τοσο καιρο στο μυαλο μου σας εγραψα.
    Δεν ειχα διονοηθει καν οτι θα μου απαντουσατε!!!!!!
    Τωρα δεν εχω τι να πω διοτι ο απεραντος θαυμασμος μου στο θεικο ταλεντο σας,που για μενα θα πρεπει να ξεπερναει τα συνορα της χωρας μας (νομιζω οτι συμβαινει),με κανει να νοιωθω ευχαριστημενη μονο που μου απαντησατε και μου φτανει οτι σας εχω δει τυχαια απο κοντα!!!
    Θα επιθυμουσα να σας ξαναδω σε μια παρουσιαση του εργου σας και να ξανακουσω κρυμμενη μεσα στο πληθος την μαγικη κιθαρα σας
    Οταν συμβει ενα τετοιο γεγονος ελπιζω να με ειδοποιησετε (μεσω διαδικτυου),να προλαβω εισιτηριο
    Με απεραντο σεβασμο και θαυμασμο
    Χριστινα Θεοτοκη

    • Ο/Η mavroudistar λέει:

      Κα Θεοτόκη, με φαίρνετε σε δύσκολη θέση με τα καλά σας λόγια και σας ευχαριστώ. Δεν είναι για να δημοσιοποιηθεί αυτή σας η επιστολή γιατί ξεχειλίζει από θαυμασμό και θα φανεί πως ευλογώ τα γένια μου… Πάντως, θα κρατήσω το mail σας για να σας ενημερώσω με την πρώτη ευκαιρία συναυλίας μου. Δεν είμαι «κλειστός τύπος». Απεναντίας, είμαι επικοινωνιακός μόνο στους ανθρώπους που θα εμπιστευθώ την όποια σοβαρότητά μου. Αναζητάω κι εγώ, να τοποθετούμαι σε θέματα που με απασχολούν και με προκαλούν. Χαίρομαι όταν διαβάζετε τα Σουμαριστά, γιατί-όπως έγραψα- είναι η γωνιά μου και Τόπος «συνάντησης» όσων κρατάνε κοινές αγωνίες και σκέψεις… πάλι φιλικά, Νότης Μαυρουδής

      Στις 6/9/2010 7:01 μμ, ο/η

  3. Ο/Η Χριστινα λέει:

    Ευχαριστω για την απαντηση και δεν ευλογατε τα γενια σας ,εκεινα σας ευλογουν
    My respects
    Χριστινα Θεοτοκη

  4. Ο/Η Χριστινα λέει:

    Μια που αρχισαμε να ασχολουμαστε με κατι αλλο εκτος τεχνης θα ηθελα να επισημανω κατι που μου εκανε εντυπωση ( ποσο αφελης ειμαι)
    Πριν 2 μερες το 1955 οι <>, οι τουρκοι εκαξαν την πολη με την ιδια αγριοτητα οπως το »22 την Σμυρνη( καταγωγη μου μαζι με Χιο)……
    Πως::::
    Καλα ακουσατε οσοι δεν γνωριζετε
    Ομως οι περισσοτεροι εχετε δει την πολλη καλη ταινια : Πολιτικη Κουζινα!!!!!
    Καταλαβατε περιπου την εποχη;;;;;;;;;
    Ναι να σας χαρω τοτε ηταν που με το προσχημα πως οι Ελληνες εκαψαν το υποτιθεμενο πατρικο σπιτι του Κεμαλ στην Θεσ/νικη (αλλη δουλεια δεν ειχαν),αρχισαν το μακελεμα …..και επορφυρωθη η θαλασσα ( Μικρα Ασια χαιρε Ηλιας Βενεζης

    • KΥΡΙΕ ΜΑΥΡΟΥΔΗ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ
      ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΝΕΑ ΣΑΣ;
      Φιλικα
      Χριστινα

      • Ο/Η mavroudistar λέει:

        Χάθηκα;
        ίσως. Θάθελα να μην ήταν έτσι, αλλά ακολουθώ ό,τι με παρακινεί στο να γράφω και να ετοιμάζω πράγματα που με εκφράζουν. Όλα όμως έχουν να κάνουν με τη διάθεση. Για προσωπικούς λόγους δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ και να ανεβάζω σκέψεις μου στο Σουμαριστά.
        Θα επενέλθω σύντομα όμως.
        Σ’ ευχαριστώ που ζητάς νέα μου.
        ΝόΜα

  5. Take your time, που λενε και οι Αγγλομαθεις!!!!!!
    Χαιρομαι που μου απαντατε ,ειναι αρκετο αυτο!!!!
    Να ειστε καλα να δημιουργειτε
    ΤΑ ΣΕΒΗ ΜΟΥ
    Χριστινα Θεοτοκη

Σχολιάστε

