ξεδιάντροπη ΗΤΤΑ;

ΣΟΥΜΑΡΙΣΤΑ 22

(Αλιεύοντας στο τοπίο, από δω κι από ‘κει…)

  • Τα κεφάλια μέσα! Επανήλθα κι εγώ στη βάση μου και ας πούμε ¨καλό Χειμώνα¨ (πριν ακόμα σκάσει το Φθινόπωρο…).
  • Τα Σουμαριστά θα συνεχίσουν να με απασχολούν, στο μέτρο που η επικαιρότητα θα (μου) επιτρέπει να βλέπω και να διαλογίζομαι πάνω στις αντιφάσεις της ζωής, της χώρας και του συναφιού της καλλιτεχνικής επικαιρότητας.
  • Μια …καινοτομία, της στήλης θα είναι ο μικρός διαχωρισμός των θεμάτων, ώστε ο αναγνώστης να αντιλαμβάνεται άμεσα την αλλαγή του θέματος.
  • Εισακούω φίλους και αναγνώστες της στήλης που μου το ζητούν, για να αντιλαμβάνονται άμεσα την αλλαγή των θεμάτων.
  • Είδατε; Με τον επικείμενο ανασχηματισμό, που τόσος ντόρος γίνεται, κάνω κι εγώ τον δικό μου, επί του κειμένου (μου).
  • ¨Δικό μου είναι, ότι θέλω το κάνω…¨

♣♣♣♣

  • Η φωτογραφία έξω από το εκκλησάκι, στον προαύλιο χώρο του Αγίου Νικολάου στις Σπέτσες, με ντάλα τον ήλιο και με τους πάσης ηλικίας κόσμο (με συντριπτική πλειοψηφία ο γυναικείος πληθυσμός), να είναι μια άλλη παράμετρος της εθνικής μας σχιζοφρένειας…
  • Όλο αυτό το πόπολο για να έχει ιδίοις όμμασι την εικόνα τού πιο γκλάμορους γεγονότος του νησιού (τρομάρα τους)…
  • Μη το ξεχάσω: πρόκειται για το γάμο του Νικολάου Γλύξμπουργκ μετά της κας Τατιάνας Μπλάτνικ, που ξεσήκωσε τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα των επιχειρηματομπαναλοβασιλιάδων, που ¨υπάρχουν¨ για να απασχολούν την αρρωστημένη φαντασία των μικρομεσαίων νοικοκυραίων, που έχουν φάει με το παραπάνω το κουτόχορτο μιας ανυπόφορης life style ¨κουλτούρας¨ και βρίσκονται χωμένοι κατάβαθα μέσα στο παραμύθι του καλού βασιλιά με την πριγκιποπούλα…
  • Οι δύο φωτογραφίες στα ΝΕΑ της 26/8 (σελ. 16) είναι χαρακτηριστικές! http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4590935
  • Ομολογώ πως με πιάνει κάτι τις σαν ντροπή να βλέπω κοτζάμ μαντραχαλάδες και μαντραχαλούδες να είναι κάτω από τον ήλιο, για να δουν το νιόπαντρο ζεύγος να περνάει με την άμαξα, γυρνώντας μας πίσω σε χρόνο και σε εξέλιξη…
  • Τι κριτική να κάνεις σε ένα καθηλωμένο και ζαλισμένο σαν το κοτόπουλο κοινό; Αιχμαλωτισμένο στην εικόνα και στο πλαστικό ¨θέαμα ευτυχίας¨ που κινητοποίησε τον κόσμο του νησιού και της γαλαζοαίματης κοινωνίας;
  • Εδώ ας σοβαρευτούμε. Δεν μπορώ να επαναφέρω ¨ηρωικές¨ ιδεολογίες περί ελληνικής μοναρχίας, περί του Κοκό, του παλατιού και του αντιβασιλικού δημοψηφίσματος που οδήγησε την Ελλάδα στο δρόμο της δημοκρατίας και την κατάργηση της Βασιλείας.
  • Αυτά έγιναν, είναι γνωστά. Δεν χρειάζεται να τα επαναλαμβάνουμε και να κορδωνόμαστε πως αποτινάξαμε το ζυγό.
  • Είναι αυτονόητα αυτά τα πράγματα. Η Βασιλεία στη χώρα μας ηττήθηκε! Ο λαός ενίκησε!!!
  • Ναι, αλλά σύντροφοι ομοεθνείς μου, αυτή η λαϊκή μάζωξη σε τούτο τον γάμο, εν έτη 2010, δεν είναι ξεδιάντροπη ΗΤΤΑ;
  • Πώς αλλιώς να την ονομάσουμε; Συνομωσία των απανταχού Εθνικοφρόνων βασιλοχουντικών κατάλοιπων; Περήφανη νίκη του συστήματος πλύσης εγκεφάλου της κλειδαρότρυπας για τη ζωή των VPS ;
  • Ήρεμα, ήρεμα… Το θλιβερό αυτό πλήθος, μου θυμίζει το μελαγχολικό θέμα των σκυλοτράγουδων, που εν αφθονία ακούγονται σε όλη την επικράτεια, στις παραλίες, στα βουνά και στις πεδιάδες…
  • Κι εμείς (οι αφελείς) προσποιούμαστε πως το υπερήφανο ελληνικό τραγούδι θριαμβεύει…
  • Δηλαδή, έγινε και πάλι η αποκάλυψη μιας ενδημικής εθνικής αρρώστιας που νομίζουμε πως δεν έχουμε…
  • Ας σ ο β α ρ ε υ τ ο ύ μ ε…………

♣♣♣♣

  • Αυτές κι αν είναι αντιφάσεις!
  • Την ώρα που είχαμε στραμμένο το βλέμμα στην Πανσέληνο του Αυγούστου (24/8), 15.000 επισκέπτες στην Ακρόπολη, και αμέτρητοι στις εκδηλώσεις των αρχαιολογικών χώρων, την ίδια σχεδόν χρονική περίοδο έγινε η αποτρόπαια δολοφονία (μετά βιασμού) της άτυχης 11χρονης που βρέθηκε πεταμένη στο πηγάδι, καθώς και η βία αληταράδων βάνδαλων που καταστρέψανε το γήπεδο του Πανιωνίου, όπως και  η ληστεία της τράπεζας με ομήρους στον Πειραιά…
  • Όλα αυτά κάτω από το φεγγαρόλουστο ουρανό μας!
  • Ο ρομαντισμός, αναγκαία αίσθηση του ανθρώπου, συναντάει την απόλυτη αγριότητα της ζωής.
  • Δεν είναι εύκολο να αναλύσεις τέτοιες αντιφάσεις. Η ψυχαναλυτική επιστήμη είναι πολυσύνθετη και δεν μπορεί να είναι εργαλείο του καθενός από εμάς.
  • Το σίγουρο είναι πως ανατριχιάζει κανείς όταν σκέφτεται πως την ίδια στιγμή μιας ψυχικής απόλαυσης, συμβαίνουν αποτρόπαια γεγονότα που ο ανθρώπινος νους δεν τα συλλαμβάνει…
  • Το καλό με το κακό. Το άσπρο με το μαύρο. Ο Παράδεισος με την Κόλαση! Ο Μπαχ με τον Πλούταρχο! Έννοιες που στροβιλίζονται στο μυαλό και επιβεβαιώνουν πως οι αντιφάσεις και τα αντίθετα, θα είναι πάντα εδώ, δίχως καμία προοπτική να ισορροπήσουν ή και να πάψουν να λειτουργούν…

♣♣♣♣

  • Εν αναμονή της Καθημερινής της Κυριακής με την προσφορά σειράς με CD από τα έργα του Μάνου Χατζιδάκι.
  • Μια τέτοια έκδοση είναι πάντα ενδιαφέρουσα και μας δίνει την ευκαιρία να πλουτίσουμε τη δισκοθήκη μας με ένα μουσικό υλικό που δεν θα σταματήσει ποτέ να είναι επίκαιρο ως προς τη μουσική απόλαυση των έργων αυτού του σπουδαίου μέντορα όλων μας, στη μουσική και στη ζωή…
  • Εγώ προσωπικά, θα ¨εκμεταλλευτώ¨ την ευκαιρία να έχω και σε ψηφιακή μορφή υλικό που έχω μόνο σε βινίλιο.
  • Εξ’ άλλου, αυτές οι εκδόσεις της Καθημερινής διαθέτουν κάτι παραπάνω από το ηχογράφημα: Τα ένθετα σημειώματα των επιμελητών και όσων συμμετέχουν σε γραπτό λόγο γύρω από τη μουσική, την ιστορία και το έργο του Χατζιδάκι.
  • Ένα σοβαρό στοιχείο είναι και ο χρόνος που κυλάει… Με απόσταση 16 χρόνων από τον θάνατό του (15/6/1994), οι μεταγενέστεροι έχουν ίσως πιο ψύχραιμη άποψη ώστε να καταγράψουν και να στοχαστούν πάνω σ’ αυτή την αναντικατάστατη παρουσία.
  • Ετούτο είναι κι ένα σοβαρό στοιχείο που κάνει τα άλμπουμ πιο ενδιαφέροντα και ειδικά το έργο του Χατζιδάκι, έχει ανάγκη μιας τέτοιας αποτίμησης και καταγραφής, καθ’ ότι υπήρξε ένας πολυπράγμων δημιουργός που έχουμε την ανάγκη να τον ανακαλύπτουμε ακατάπαυστα.
  • Δεν αναφέρομαι μόνο στις νεότερες γενιές που βρίσκονται μπροστά στο έργο του και ¨ξεκινούν¨ τη σχέση με τη μουσική του. Αναφέρομαι και σε όλους εμάς που ζήσαμε παράλληλα μαζί του και ακόμα σε όσους είχαν την καλή μοίρα να τον γνωρίσουν και να συνομιλήσουν στις συνάξεις και τις παρέες του.
  • Ο Μάνος Χατζιδάκις εκπροσωπεί μια ολόκληρη εποχή και συνενώνει τις γενιές. Είναι ένα σημείο αναφοράς της μεταπολεμικής Ελλάδας και θα ήταν ένα μεγάλο λάθος να τον δει κανείς μόνο από το πρίσμα της μουσικής.
  • Ποίηση, στοχασμός, βιβλίο, θέατρο, κινηματογράφος, ραδιόφωνο, πολιτική σκέψη, αιχμές κοινωνικής ηθικής, ρήξεις με τη συντήρηση και την πολιτική σκουριά προσώπων και θεσμών, τολμηρές πρωτοβουλίες με ίδρυση ορχηστρών, φεστιβάλ, μετακλήσεων σπουδαίων προσωπικοτήτων…
  • Τελειωμό δεν έχουν οι σκέψεις γύρω από το πρόσωπό του. Αναμένω αυτή τη δισκογραφική σειρά ως γενναιόδωρη εκδοτική πρωτοβουλία.
  • Είναι γεγονός πως οι εταιρείες δίσκων έπαψαν πλέον να παίζουν οποιονδήποτε ρόλο στο ελληνικό τραγούδι. Σιωπηρά αποσύρονται και στη θέση τους, παίζουν παιχνίδι οι εκδοτικοί Οίκοι.
  • Οι εταιρείες (όσες έχουν απομείνει δηλαδή) ξεπουλάνε το υλικό τους για να μη το φάνε οι αράχνες…
  • Σ’ αυτό το χρονικό σημείο, η έκδοση των δίσκων του Μάνου Χατζιδάκι από την Καθημερινή, αποκαθιστά το χαμένο κύρος της κουρασμένης και ηττημένης από την εποχή, ελληνικής δισκογραφίας.

Νότης Μαυρουδής

(26/8/2010, για τον γάμο του Γλύξμπουργκ, το Αυγουστιάτικο φεγγάρι και την έκδοση των δίσκων του Μ. Χατζιδάκι)

Advertisements

About Νότης Μαυρουδής

Κιθαριστής-Συνθέτης-Μουσικοπαιδαγωγός-Αρθρογράφος τύπου και ραδιοφώνου-Διευθυντής του www.tar.gr
This entry was posted in Από 4/2010 και μετά. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s