Το Ποτάμι του Δήμου. (22/4/2014)

Νιώθω την ανάγκη να επιστρέψω στην επικαιρότητα, ώστε, έστω και μετά τις γιορτινές μέρες, να σχολιάσω την περίπτωση του αξιόλογου διανοητή και συγγραφέα Νίκου Δήμου που στο άψε-σβήσε, μπήκε-βγήκε στο Ποτάμι, μόνο και μόνο επειδή τόλμησε να αρθρώσει πολιτικό λόγο με τον τρόπο του και με τη δική του δυναμική.
Θα πρέπει να έχετε διαβάσει τη γνώμη που εξέφρασε γύρω από το θέμα τής Ελληνικής Επανάστασης του 1821, καθώς και για το θέμα με το Άγιο Φως! Έγινε ο σχετικός σάλος από τα Μ.Μ.Ε και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που δεν αφήνουν τέτοιες «ευκαιρίες» να χαθούν, βγήκαν «μαχαίρια και πιστόλια» από την πάντα «ευαίσθητη» και «θυμωμένη» κοινωνία των πολιτών, περί τα της χριστιανοσύνης θέματα. Η γνώμη τού Δήμου υποστηρίζει πως: «Όσο πλησιάζει το Πάσχα και σκέπτομαι πως πάλι θα ξοδέψουμε χρήματα για να φέρουμε το (δήθεν) Άγιο Φως και να το υποδεχθούμε με τιμές αρχηγού κράτους, γίνομαι εμμανής αντικληρικός. Και υποθέτω πως το ίδιο θα γινόταν και ο Ιησούς, που από ότι ξέρουμε, δεν πίστευε σε ειδωλολατρικά σύμβολα – και μάλλον θα μοίραζε τα χρήματα στους φτωχούς» 

Τι είπε ο άνθρωπος; Εξέφρασε την προσωπική του γνώμη σε μια κοινωνία που δεν χάνει την ευκαιρία να εκδηλώνει με πάθος και με βίαιο λόγο την αντίθεσή της, ακόμα και με απειλές, μόνο και μόνο γιατί διατύπωσε κάποιος ριζοσπαστικό λόγο απέναντι σε πάγιες και αμετακίνητες ιστορικές αντιλήψεις, γύρω από συμβάντα που στιγμάτισαν την κοινωνική εξέλιξη. Ο Νίκος Δήμου με τις παρεμβάσεις του, πάντα διατύπωνε λόγο ανατρεπτικό. Είναι η περίπτωση του μοναχικού πνευματικού ανθρώπου ο οποίος κρατούσε πάντα αποστάσεις από την κομματική και πολιτειακή εξουσία. Μάλιστα, η συνεργασία του με το Ποτάμι εξέπληξε όλο τον κόσμο τής πολιτικής και θεωρήθηκε «επιτυχία» τού Σταύρου Θεοδωράκη που του ζήτησε (και αυτός αποδέχτηκε) τη συνεργασία του.
Το αντιφατικό όμως (και το απαράδεχτο κατ’ εμέ) είναι η αποδοχή τού Θεοδωράκη της παραίτησης του Δήμου. Το γεγονός αυτό εκθέτει ανεπανόρθωτα τον αρχηγό τού Ποταμιού. Ήταν η «ευκαιρία» να ενισχυθούν έμπρακτα οι ρηξικέλευθες-ανατρεπτικές και ουσιαστικές ιδέες και απόψεις στον νέο και άφθαρτο πολιτικό χώρο! Ο Θεοδωράκης έκανε στρατηγικό ατόπημα, προφανώς μην αντέχοντας να σηκώσει το βάρος μιας «διαφορετικής ματιάς» γύρω από την θολή ιστορία και την εκκλησιαστική παράδοση.
Έτσι είναι. Η πολιτική, για να είναι μάχιμη και πατριωτική θα πρέπει να εμπεριέχει το «νέο» και το ανανεωτικό, και το «άδειασμα» Δήμου από το νέο πολιτικό σχηματισμό , θολώνει τις προθέσεις ενός νέου κόμματος που διαλαλεί τις κοινωνικές ανατροπές,την υπεράσπιση ιδανικών, το σάρωμα αραχνιασμένων πρακτικών και άλλες… προοδευτικές υποσχέσεις.
Δεν θα ήθελα να επεκταθώ περισσότερο, σε έναν τόσο μικρό χώρο που έχω ορίσει για τα Σχολιάκια μου. Η πορεία τών πραγμάτων, μου λέει πως θα επανέλθω ώστε να κατανοήσω επιτέλους τα αντιφατικά γλιστρήματα του επικεφαλής τού Ποταμιού…

Advertisements

About Νότης Μαυρουδής

Κιθαριστής-Συνθέτης-Μουσικοπαιδαγωγός-Αρθρογράφος τύπου και ραδιοφώνου-Διευθυντής του www.tar.gr
This entry was posted in Από 4/2010 και μετά and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Το Ποτάμι του Δήμου. (22/4/2014)

  1. Ο/Η An Etos λέει:

    οι γνωρίζοντες μιλούν για τον «εκλογικό ρεαλισμό» , και μάλλον έχουν δίκιο …

  2. Ο/Η Θ. λέει:

    Χριστός ανέστη! Χρόνια σας πολλά κι ευλογημένα. Επιτρέψατέ μου δυο τρεις σκέψεις.
    1.Αν σας πω ότι η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των πνευστών οργάνων, ο λόγος μου θα είναι ανατρεπτικός-ριζοσπαστικός ή μπούρδα; Καλό θα ήταν να μη συγχέουμε την έννοια της ανατρεπτικότητας με τη βλακεία. Διότι η ανατρεπτικότητα ή ριζοσπαστικότητα έχουν συνήθως, αν όχι πάντα, ικανή επιχειρηματολογία να πείσουν για κάτι διαφορετικό, ενώ η βλακεία προκαλεί θόρυβο, με σκοπό, όχι σπάνια, την αρνητική διαφήμιση, ή τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης, για να περάσουν συγκεκριμένες νομοθεσίες κλπ.
    2.Τι δουλειά μπορεί να έχει ένας άνθρωπος που διακρίθηκε, έχοντας στάση κόντρα στο ρεύμα, π.χ. στο χώρο της τέχνης με ένα κόμμα που αυτοπροδιορίστηκε ως ποτάμι; Σκεφτήκαμε τι σημαίνει η έννοια ποτάμι, για να σκεφτούμε μια ενδεχόμενη ανάμειξη σε αυτό; Με έναν αρχηγό, ο οποίος «έστησε» π.χ. ολόκληρη εκπομπή για να πείσει την κοινή γνώμη ότι δεν μας ψεκάζουν; Και τότε η έρευνα που έκανε το Α.Π.Θ. και βρήκε ότι μας ψεκάζουν αρσενικό τι σημαίνει;
    3.Η κλασική κιθάρα την οποίαν τόσο επάξια υπηρετείτε παρουσιάζει μια διαχρονική γλυκύτητα που την διατηρεί ζωντανή, παρά την ανατρεπτικότητα των άλλων μορφών κιθάρας (ηλεκτρικές, midi κλπ), οι οποίες φαίνεται να συμπαρασέρνουν τους νέους μας σαν «ποτάμι», σε άλλα … σοκάκια. Επιχειρώ λοιπόν ενα παραλληλισμό της πολιτικής με τη μουσική και μάλιστα την κιθάρα. Θα μου πείτε τι σχέση εχει το ένα με το άλλο;
    Και τα δυο σκοπό έχουν την υπηρεσία του ανθρώπου. Και τα δυο επηρεάζονται από συντηρητικές και «ριζοσπαστικές» φιλοσοφίες

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s