Κατρακύλα (!)(?) (13/8/2014)

Το περίμενα εγώ, το περίμενα και ήξερα πως δεν θα αργήσει. Κάθε καινούργια σχολική χρονιά (και δυστυχώς όχι μόνο τότε) τσουπ, κάνει την εμφάνισή του και μια ραδιοφωνική διαφήμιση πλαισιωμένη από μια μουσική σάχλα, που συνήθως λέμε πως είναι «πάτος». Αμ δε… Οι σάχλες, η μια χειρότερη απ’ την άλλη, αποδεικνύουν πως ο πάτος είναι απύθμενος!

Τα μουσικά είδη ποικίλουν. Από δήθεν στιλ Όπερας, περνάμε σε δήθεν μπαλάντα, δήθεν ροκ, αλλά όχι δήθεν σκυλάδικο, παρά πραγματικό σκυλάδικο!  Οι παραγωγοί και οι «συνθέτες» αυτών των «μουσικών» κατασκευών φροντίζουν να βαδίζουν πιστά στη συνταγή τού εντολέα τους. Με βάση κάτι σαν… στίχους (με μπόλικη δόση ηλιθιότητας βεβαίως), φτιάχνουν τις αρλούμπες τους ώστε να γίνουν πειστικότεροι στο κοινό στο οποίο απευθύνονται (διαφήμιση γαρ), πιστεύοντας πως οι πυκνές ραδιοφωνικές μεταδόσεις θα έχουν ως αποτέλεσμα να αυξήσουν την κατανάλωση των προϊόντων τους.

Μα, θα αναρωτηθούμε το αυτονόητο: Τέτοιος «μουσικός» πολτός, κάκιστης ποιότητας πάντα, με την κακογουστιά να χτυπάει στο κόκκινο pick, σε ποιο κοινό απευθύνεται; Θα απαντούσαμε εύκολα λοιπόν, πως το αντίστοιχο κοινό θα ήταν υποβαθμισμένο πνευματικά και πολιτισμικά, αλλά όχι! Απευθύνονται, όλες αυτές οι απαράδεκτες «μουσικές» κατασκευές, σε ένα τεράστιο κοινωνικού εύρους κοινό, από το πρωτάκι τού δημοτικού, στους μεγάλους και ακόμα στους μεγαλύτερους! Πάσης ηλικίας, πάσης εργασιακής απασχόλησης, πάσης οικονομικής τάξης.

Αυτό είναι και το πρόβλημα. Όλη αυτή η συσσωρευμένη καρακιτσάτη κακογουστιά, αφορά όλους αυτούς; Δηλαδή όλους εμάς; (!!!)

Νιώθω πως μια τέτοια άποψη, δηλαδή πως με αυτές, τις υποβαθμισμένες σε ποιότητα, διαφημίσεις (με κανονικές διάρκειες  τραγουδιών) θα μας οδηγήσουν (μαζί με τα παιδιά μας, τα ανίψια, τα βαφτιστήρια, τα εγγόνια) να καταναλώσουμε, ακυρώνουν στην πράξη οποιαδήποτε υπόσταση και αισθητική έχουμε.

Δεν υποστηρίζω βέβαια πως οι μουσικές και οι στίχοι ενός διαφημιστικού τραγουδιού θα πρέπει να μοιάζουν με ορατόρια και καντάτες, αλλά βρε αδερφέ, τόση παρακμή πια; Αναρωτιέμαι, με βάση τέτοια ακούσματα, έχουμε άραγε πέσει σε τόση υποβάθμιση και δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι όλοι, εκτός από τους διαφημιστές που, υποτίθεται, μελετούν και ανταποκρίνονται στις «ανάγκες του κοινού»; Σε ποια δειγματοληπτικά παραδείγματα στηρίζουν τις… μελέτες τους;

Εάν αυτοί έχουν δίκιο και αποδειχτεί πως μας αρμόζουν (μας αξίζουν) τέτοιες μουσικοστιχουργικές ανοησίες, θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας…

Αναστατώνομαι(!!!) και ανησυχώ!

Α ρε Jambo μπεμπέ…

Advertisements

About Νότης Μαυρουδής

Κιθαριστής-Συνθέτης-Μουσικοπαιδαγωγός-Αρθρογράφος τύπου και ραδιοφώνου-Διευθυντής του www.tar.gr
This entry was posted in Από 4/2010 και μετά. Bookmark the permalink.

2 Responses to Κατρακύλα (!)(?) (13/8/2014)

  1. Ο/Η Γιωργής λέει:

    Τους Έλληνες διαφημιστές τους έχω ζήσει από πολύ κοντά, καθώς για έξι χρόνια έκανα παραγωγή διαφήμισης σε περιοδικό για σκάφη. Μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι το πρώτο μέλημα τους είναι το μεγάλο κέρδος, δηλ. χαμηλό κόστος, και δεύτερο ο πελάτης (διαφημιζόμενος) να είναι ευτυχής με τη διαφήμιση. Η όποια ποιότητα, απλώς δεν υπάρχει στην αντίληψη του διαφημιστή. Ο εντυπωσιασμός είναι το ζητούμενο. Ακόμη και αρνητικός. Έτσι καταφέρνουν να κάνουν εμάς, να ασχολούμαστε και να σχολιάζουμε το Jambo bebe, κάτι που δεν θα κάναμε αλλιώς. Πέτυχαν το στόχο τους. Μιλάμε για το προϊόν τους. Μην ξεχνάμε το κίτσ είναι ευκολότερο, από ότι μετρίως ποιοτικό και κυρίως οικονομικότερο.

    • Ο/Η mavroudistar λέει:

      Το γνωρίζω αγαπητέ φίλε, αλλά αυτό δεν σημαίνει να μην σχολιαστεί από τον κοινό νου…
      Και η αρνητική διαφήμιση είναι διαφήμιση και γνωρίζω επίσης πως δεν ιδρώνει το αυτάκι κανενός Jambo. Στη ζωή όμως υπάρχει κύκλος. Ίσως το αρνητικό επίπεδο συλλογικής κριτικής να αλλάξει τους τρόπους της διαφήμισης. Ώστε να μη μας ροκανίζει τα αφτιά η κάθε… Στανίση.
      Λίγη ευπρέπεια ζητάμε. Τίποτ’ άλλο…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s