Σχόλια στα Σχολιάκια (μου). (19/5/2016)

Σχολιάκι 239
(Μετα πάσης ειλικρίνειας…)

Παρατηρώ πολλές φορές τις στατιστικές που μου στέλνει ο μηχανισμός τής αναγνωσιμότητας από το facebook και μειδιώ όταν διαπιστώνω πως επαναλαμβάνεται και εδώ (σε μια προσωπική στήλη) η ίδια περίπου αντιμετώπιση από τους αναγνώστες μου. Το θέμα που πραγματεύεται το κείμενο, καθορίζει και το πόσοι (περίπου) θα το διαβάσουν. Όντως, υπάρχουν δύσκολα και εύκολα θέματα κειμένων, με αποτέλεσμα τα εύκολα να έχουν περισσότερες αναγνώσεις από τα δύσκολα…
Έτσι είναι παντού και αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Θαρρείς και είναι κανόνας ζωής!
Το παρατηρώ και στα σχολιάκια μου. Για παράδειγμα, το no 238 «Γιουροβιζιονιστικές εξαρτήσεις» που είναι και επίκαιρο, έχει πολλαπλάσιες αναγνώσεις από άλλα σχολιάκια που περιέχουν πολιτικά ή κοινωνικά θέματα. Γνωστό σύνδρομο, όχι μόνο της ηλεκτρονικής πραγματικότητας, αλλά και της έντυπης. Στον δε τηλεοπτικό χώρο, το θέμα είναι ακόμα πιο έντονο καθ’ ότι το θέαμα είναι πάντα πιο επιβλητικό. Κανονικά, εάν θα ήθελα να έχω μεγαλύτερα νούμερα ανάγνωσης των κειμένων μου, θα έπρεπε:
(1ον) Να… απολύσω τον εαυτό μου, για τα θέματα που πραγματεύομαι.
(2ον) Να ψάξω να βρω πιο πιασάρικα θέματα, τα οποία θα… τσιμπίσουν το ενδιαφέρον περισσότερων αναγνωστών.
(3ον) Να συμφιλιωθώ με σκέψεις και γραφές που θα επικοινωνούσαν περισσότερο με ένα «άλλου τύπου» κοινό, από αυτό που έχει ήδη δημιουργηθεί στη σελίδα μου μετά από 238 Σχολιάκια.
(4ον) Να αντιμετωπίσω το facebook ως κάτι διαφορετικό απ’ ότι το έχω αντιληφθεί. Δηλαδή ως ηλεκτρονικές σελίδες καθαρά προσωπικής-ατομικής προβολής και όχι ως έναν πνευματικό χώρο προσωπικής άποψης.
(5ον) Να αλλάξω ριζικά τις προσωπικές μου απόψεις, προσπαθώντας να γίνω… αντικειμενικός και αυτό που λένε «ψυχρός παρατηρητής», πράγμα που ποσώς με ενδιαφέρει καθ’ ότι δεν εργάζομαι σε κάποια εφημερίδα-ραδιόφωνο-τηλεόραση. Εκεί, το… παιχνίδι είναι διαφορετικό. Εδώ, εγώ, προσωπικές απόψεις δημοσιεύω, οπότε, μου επιτρέπεται να προβάλω αποκλειστικά την υποκειμενικότητά μου.
(6ον) Να μετακινήσω τις όποιες πολιτικές μου θέσεις, για να γίνω πιο… φιλικός προς το κοινό όσων νιώθουν πως στηλιτεύω… Δεν είμαι ένας… πολιτευτής, ούτε κομματικός κλώνος για να προσέχω και να στρογγυλεύω τις απόψεις μου…

Πολλοί οι λόγοι για την απόφασή μου να ακολουθώ, επί τρία γεμάτα χρόνια (επί 238 Σχολιάκια), την ελεύθερη (πιο ελεύθερη δεν γίνεται) επιλογή των θεμάτων που απασχολούν τη σκέψη και το ερέθισμα το οποίο αφήνω να με παρασύρει στη γραφή… Θεωρώ πως είμαι τυχερός, για μια τέτοια άνεση προσωπικής επιλογής, σε μια εποχή κατά την οποία τα περιθώρια θεματικής ελευθερίας όλο και στενεύουν, όσο ο πολιτικός χώρος πολώνεται και περιορίζει τον όποιον αρθρογράφο επιλέγει να στέκει μακριά από εξυπηρετήσεις συμφερόντων, μέσα στον ευρύ χώρο των εκδοτών εφημερίδων και ραδιοτηλεοπτικών μέσων. Δεν θέλω να τυλίξω σε μια κόλλα χαρτί όλα τα ΜΜΕ, τα οποία θα έπρεπε να υπάρχουν για να ελέγχουν την εξουσία και όχι για το αντίθετο, αλλά ας υπογραμμίσω πως αυτό το προαναφερθέν σύνδρομο του περιορισμού ή ελέγχου της έκφρασης, δεν είναι πρόσφατη δική μου ανακάλυψη… Υπήρχε πάντα, σε κάθε πολιτικό χώρο, σε κάθε μήκος του πλανήτη και δεν θα σταματήσει ποτέ!
Έτσι, τα Σχολιάκια μου θα συνεχίσουν την όποια πορεία τους, ανεξάρτητα από τις στατιστικές μετρήσεις. Οι τελευταίες, θα λαμβάνονται υπ’ όψη, αλλά δεν θα επιβάλλουν αλλαγή πλεύσης στην ελευθερία έκφρασής μου και στην υπάρχουσα σχέση με τους αναγνώστες των κειμένων μου.

About Νότης Μαυρουδής

Κιθαριστής-Συνθέτης-Μουσικοπαιδαγωγός-Αρθρογράφος τύπου και ραδιοφώνου-Διευθυντής του www.tar.gr
This entry was posted in Από 4/2010 και μετά. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

